Kalam indah

Berkongsi ilmu

Rezeki setiap orang sememangnya sudah ditetapkan oleh-Nya sejak azali lagi. Sungguhpun begitu, manusia disarankan untuk terus berusaha dan berdoa agar rezeki mereka dilipat gandakan secukupnya.

Disebabkan itu, masyar4kat dinasihatkan untuk merendah-rendahkan pekerjaan ataupun status seseorang itu kerana itu adalah pemberian yang telah ditetapkan oleh Tuhan. Malah, lebih diwar-warkan untuk saling bantu membantu demi kebaikan bersama.

Seorang rider berkongsikan sekeping gambar yang memaparkan sebuah nota ringkas dari pelanggan yang telah menggunakan perkhidmatannya. Rider itu pada awalnya telah menerima upah dari seorang wanita berupakan wang sebanyak RM50.

Disebalik nota RM50 dan keikhlasan yang dihulurkan, ternyata terdapat secebis nukilan diselitkan dan sekali gus menyentuh hati bagi sesiapa membacanya.

Dibelakang sampul surut tersebut tertvlis dan memohon agar rider berkenaan mendoakan d1rinya agar dikurniakan zuriat secepat mungkin, setelah menunggu hampir 3 tahun. Dia juga menitipkan doa-doa buat kesemua rider agar sentiasa selamat berada dalam lindungan-Nya.

Di ruangan komen, kelihatan ramai yang turut mendoakan wanita tersebut supaya segera dikurniakan zuriat sebagai penyeri kepada rumah tangganya.

kredit satkoba

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *